Druk-ker Kft.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Vállalkozó adatai:
Elnevezése: Druk-Ker Nyomdaipari Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített elnevezése: Druk-Ker Kft.
Cégjegyzékszám: 01-09-169288
Adószám: 10787425-2-41
Közösségi adószám: HU10787425
Statisztikai számjel: 10787425-1725-113-01
Székhely: 1033 Budapest, Mozaik u. 10.
Telehelyei: 6200 Kiskőrös, Csokonai M. u. 47.
6200 Kiskőrös, Izsáki utca 1702/3 hrsz.
Képviseletre jogosult személyek:
Markó Péter ügyvezető, önállóan
Markó János ügyvezető, önállóan
I. A SZERZŐDÉS CÉLJA
Jelen Általános Szerződési Feltétel (továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy az itt meghatározott feltételek alkalmazásával a Megrendelő nyomdai szolgáltatás teljesítésére vonatkozó megrendeléseket adjon Vállalkozó részére, Vállalkozó/Szolgáltató/Szállító (továbbiakban minden ezen megnevezéseknél a Druk-Ker Kft. kell érteni) pedig a megrendelésben meghatározott nyomdai szolgáltatást nyújtsa Megrendelő részére (továbbiakban: Nyomdai Szolgáltatás) az ÁSZF-ben írt feltételekkel. Egyes Megrendelések esetében Felek az ÁSZF-től eltérően is rendelkezhetnek, eltérő rendelkezés hiányában az ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni külön kikötés nélkül is. Eltérés esetén elsődlegesen az egyedi Megrendelésben írtak az irányadóak, másodlagosan az ÁSZF-ben írt rendelkezések. Az ÁSZF-ben sem szabályozott kérdéskörökben a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
II. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Az ÁSZF rendelkezései vonatkoznak mindazon gyártási, kivitelezési, értékesítési ügyletekre, melyek a Druk-ker Kft, (továbbiakban „Szállító”) és bármely természetes vagy jogi személy képviseletében eljáró „Megrendelő” között jönnek létre, mellyel Szállítónak nincs közvetlen, egyedileg megkötött és érvényben lévő szállítási szerződése nyomdai termék vagy szolgáltatás értékesítésére. Jelen ÁSZF rendelkezéseitől érvényesen eltérni kizárólag a Szállító és Megrendelő közt létrejött egyedi szerződés keretei között lehet.
1. A szerződés létrejötte
Jelen ÁSZF szerinti egyedi szerződés abban az esetben jön létre érvényesen a felek között, ha Megrendelő a Szállítótól nyomdai termék gyártását vagy nyomdai szolgáltatás nyújtását írásban megrendeli és a megrendelést Szállító elfogadja / visszaigazolja. Megrendelő a megrendelés leadásával elfogadja, hogy annak teljesítése a szerződés létrejöttekor hatályos ÁSZF rendelkezései alapján történik.
2. Árajánlat – Megrendelés
Megrendelő írásbeli megkeresése/megrendelése alapján, az abban foglalt technikai és mennyiségi tulajdonságoktól függően Szállító írásbeli ajánlatot ad Megrendelő részére nyomdai termékek és/vagy szolgáltatások gyártására/nyújtására. Amennyiben az ajánlat megtételéhez további információ szükséges, úgy Szállító az ajánlat megtétele előtt erre felhívja megrendelőt. Az ajánlataiban feltüntetett árak nettó árak, azok az ÁFÁ-t nem tartalmazzák. Vállalkozó az árakat megadhatja Euró alapon is az ajánlat napján érvényes MNB árfolyama alapján. Amennyiben az árajánlat napján szereplő MNB árfolyam és a végleges ajánlat elfogadásának közlése napján szereplő MNB árfolyam között +5%, vagy azt meghaladó mértékű áremelkedést történt, úgy Vállalkozó jogosult új árajánlatot adni, korábbi ajánlatát módosítani. Amennyiben a módosított árajánlatot Megrendelő nem fogadja el, úgy Vállalkozó jogosult az ajánlatát visszavonni, a teljesítéstől elállni. (Ajánlati kötöttség korlátozása).
Az árajánlat érvényessége 30 nap, az ettől eltérő határidőt a Szállító külön feltünteti. A Szállító érvényes árajánlatot kizárólag írásban ad, az elektronikus formában adott árajánlat aláírás nélkül is érvényes.
Szállító ajánlata tartalmazza a termék technikai tulajdonságait (méret, alapanyag, színek száma, felületnemesítés, stb) mennyiségtől függő egységárát, a gyártáshoz szükséges eszközök (nyomóformák, kivágó szerszámok, stb) árát vagy a szolgáltatás jellegét (grafikai tervezés, bérnyomás, áttekercselés stb). Szállító fenntartja a jogot, hogy az írásban kiadott árajánlat paraméterei a mérvadóak, a Megrendelő felelőssége ellenőrizni a kért termék írásbeli paramétereit. Tekercses termékek esetében az árajánlatban szereplő méret: futásirány (mm) x szélesség (mm). Az árajánlat elfogadásával a megadott méret is elfogadásra kerül.
Szállító felhívja a figyelmét Megrendelőnek, hogy a grafikai anyag pontos ismeretében az egységár, valamint a nyomdai előkészítés és a klisé ktg-ei módosulhatnak.
Az árajánlat tartalmazza külön költségként a szállítási feltételeket és a szállítás ktg-ét.
Az árajánlatot Megrendelő köteles visszaigazolni, hogy azt változatlan tartalommal elfogadta. Amennyiben a visszaigazolásban új feltételeket jelent be, vagy a korábbiakat bármilyen módon módosítja, arra Szállító jogosult a teljes megrendelés vonatkozásában új ajánlatot adni. Egyértelmű, változatlan visszaigazolás hiányában az egyedi szerződés Felek között nem jön létre.
Megrendelő az árajánlat ismeretében írásban megrendeli az adott terméket és/vagy szolgáltatást Szállítótól. Amennyiben a megrendelésben szereplő termék technikai /kivitelezési leírása hiányos vagy nem egyértelműen értelmezhető, úgy az árajánlatban részletezett technikai specifikáció tekinthető érvényesnek.
Megrendelő egyértelműen feltünteti a megrendelés alapját képező árajánlat sorszámát, a termék megnevezését, a megrendelt mennyiséget, továbbá a Megrendelő részletes adatait (szállítási/számlázási cím, adószám, bankszámlaszám, stb). Megrendelő az általa tett írásbeli megrendelés Szállító részére történő eljuttatásával elfogadja a termék árajánlatban közölt technikai specifikációit, egységárat, szállítási hat. időt és a fizetési feltételt.
Megrendelés lemondása esetén az ahhoz kapcsolódóan megkezdett gyártás és/vagy eszközök (pl. klisék, nyomóformák vagy kivágó szerszámok) vagy szolgáltatás (pl. grafikai szerkesztés) költségeit Szállító jogosult leszámlázni Megrendelő részére. Megrendelő az egyes megrendeléseitől való elállása esetén köteles a Vállalkozónak a díj arányos részét és az esetlegesen okozott kárt megtéríteni, illetve a már elkészült termékeket átvenni és az ellenértekét megfizetni.
Megrendelő megrendelést kizárólag írásban az ajánlatba jelzett, a Szolgáltató kapcsolattartójának vagy Megrendelő képviseletére jogosult személy e-mailelérhetősége útján tehet. Szolgáltató a munkálatokat kizárólag az írásbeli megrendelést követően köteles megkezdeni.
3. Grafikai előkészítés
Megrendelő megküldi az általa tartalmilag véglegesnek tekintett eredeti grafikai állományt. Szállító az állományt a gyárthatóság technológiai követelményeinek megfelelően feldolgozza, előkészíti majd PDF formátumban visszaküldi Megrendelőnek jóváhagyásra.
A véglegesként már megküldött állomány tartalmához képes kért további módosítások vagy javítások grafikai szerkesztésnek minősülnek, melyek további költségeit Megrendelő viseli.
Amennyiben Megrendelő nem tud a specifikációknak megfelelő állományt biztosítani és lehetőség van az állomány módosítására akkor Szállító grafikusai által elvégzett módosításokra Szállító 8.000 Ft+ Áfa/30 perc (minden megkezdett 30 perc után) díjat számol fel, mely egyszeri módosítást tartalmaz. Minden további módosítás esetén plusz 10.000 Ft + Áfa módosítási díjat számít fel az előkészítési költségeken felül!
Szállító vállalhatja a kreatív grafikai tervek elkészítését Megrendelő kérésére, annak kézirata vagy egyéb elképzelései alapján Ez a szerkesztési kreatív munka grafikai óradíja Megrendelő részére elszámolásra kerül. Felek ebben a munkálatokat megelőzően előzetesen állapodnak meg.
Szállító vállalhatja, hogy Megrendelő kérése esetén a jóváhagyott PDF-ről digitális proofot készít, amely aláírásával elfogadja a termék grafikáját, színeit és minden további feltüntetett tulajdonságát. A proof elkészítésének, kiküldésének költéségét a Megrendelő viseli. Íves nyomdai kivitelezés esetén: A/4 digit-proof költsége: 2.000 Ft + Áfa, tekercses címkék esetében a proof költsége 7 Ft+Áfa/négyzetcentiméter. Amennyiben a Megrendelő nem kért digitális proofot, a színeltérésekért Szállító felelősséget nem vállal.
Megrendelőtől kapott „eredeti” grafikai állományok őrzési ideje 2 év. Ezt követően Szállító jogosult az állományok törlésére, külön értesítés nélkül. A nyomóformák elkészítéséhez használt, Szállító által megszerkesztett nyomdai grafikai állomány nem kerül Megrendelő tulajdonába, de azt igény szerint megvásárolhatja Szállítótól.
A grafikai megjelenésért, tartalmáért, szerzői jogi részért, megfelelőségéért…stb. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. Szerzői jognak való megfelelőséget Szolgáltató nem köteles vizsgálni, a megjelenített grafika és tartalom, azok jogszabályi megfelelősségéért kizárólag Megrendelő felelős.
4. Gyártás
Szállító kötelezi magát arra, hogy a Megrendelő által vagy az árajánlatban megnevezett nyomathordozó alapanyagtól a gyártás során nem tér el.
Szállító vállalja, hogy az aktuális és a későbbi, változatlan kivitelezésben teljesítendő utánrendelés esetén a termék színhelyessége, gyártási minősége és alapanyaga megegyezik az első gyártás során keletkezett „etalon” tulajdonságaival.
Amennyiben a gyártáshoz használt eszközök (nyomóformák, klisé, kivágó szerszámok, stb.) egyszeri költségét Megrendelő megfizette, úgy azokat igény esetén jogosult birtokba venni, amennyiben nincs kiegyenlítetlen számlája. Ha az egyszeri költséget Szállító magára vállalta, úgy azok felett maga rendelkezik.
Szállító felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a tekercsen gyártott termékek nyomóformáit (kliséit) és kivágó szerszámait – használati idő függvényében – szükséges újra rendelni, mert az idő függvényében veszítenek minőségükből. A klisék és kivágó szerszámok cseréjének költsége a Megrendelőt terheli. (várató élettartam: 2 év)
Az aktívan nem használt eszközök (klisék, nyomóformák, kivágó szerszámok, stb.) tárolását Szállító legfeljebb 2 évig vállalja. Amennyiben Megrendelő 2 (kettő)) év leteltét megelőzően a szerszámokat illetve a kliséket nem veszi át és/vagy nem szállítja el, vagy a Megrendelő és Szállító között nem jön létre megállapodás az adott szerszám vagy klisé további gyártású célú felhasználásáról, úgy a Szállító jogosult a szerszámokat és kliséket a Megrendelő külön értesítése vagy hozzájárulása nélkül megsemmisíteni a két év lejártát követően. Az erről szóló jegyzőkönyvet Szállító a megsemmisítést követő 30 napon belül megküldi Megrendelő részére. A megsemmisített szerszámokkal illetve klisékkel, valamint azok ellenértékével a Szállító Megrendelővel nem köteles elszámolni, azokkal kapcsolatban a Megrendelő a Szállítóval szemben semmilyen jogcímen, semmilyen követelést nem jogosult érvényesíteni, erről kifejezetten lemond.
Az átadott grafikai tervek szükséges paramétereit (nyomtatási munkálatok érdekében) az ajánlatban Szolgáltató megjelöli. Amennyiben nem olyan műszaki előírásoknak megfelelően kapja meg a grafikai terveket, úgy egy esetben ezt köteles jelezni a Megrendelőnek. Amennyiben Megrendelő továbbra is kéri a gyártás ezen technikailag nem pontos tervek alapján, úgy Szolgáltató a teljesítést megkezdi, de ebben az esetben esetleges minőségi, felhasználhatósági hibák esetén felelősségét kizárja. Szolgáltatónak jogában áll a grafikai korrekciót végezni amennyiben ezt a gyártási technológia igényli.
A grafikai anyagleadások általános feltételeit Megrendelő a https://druk-ker.hu/segitseg/ elérhetőségen megtalálja.
Esetleges alapanyag hiány miatt a Vállalkozó a késedelemből eredő felelősséget nem vállal. Alternatív alapanyaggal való teljesítéshez a Megrendelőnek előzetesen írásban hozzá kell járulnia.
Megrendelő joga és kötelezettsége, hogy a méretezést a Szolgáltatóval előzetesen egyeztesse, a grafikai munkák anyag összetevőjét ismertesse, címkézhetőség minőségét megjelenését ellenőrizze, szükség esetén próbacsomagolással, próbagyártással. Szolgáltatónak a további felhasználhatósággal kapcsolatos tanácsadás, ellenőrzés nem képezi feladatát, ezzel kapcsolatban teljes felelősség és kockázat Megrendelőt terheli.
5. Szállítás
Amennyiben az árajánlatban nincs feltüntetve a szállítás elvállalása és annak költség megjelölése, úgy a teljesítés a szállítás nem tartalmazza. Szállító általi kiszállítás esetén Megrendelő köteles megadni előzetesen a pontos szállítási címet és a fontosabb információkat, hogy a kiszállítás késedelem nélkül megtörténhessen.
Amennyiben Megrendelő az ajánlatkérésénél megadja a pontos szállítási címet, úgy Szállító a leggazdaságosabb megoldást javasolja Megrendelőnek a Szállítással kapcsolatban.
Késztermék személyes átvétele lehetséges, munkanapokon 08.00-16.00 óráig Szállító kiskőrösi telephelyén. (6200 Kiskőrös, Izsáki út 10/B)
6. Minőségi kifogások
A Megrendelő által jóváhagyott grafikának és kiszerelésnek nem megfelelő és nem felhasznált készterméket Szállító díjmentesen javítja vagy ha ez technológiailag nem lehetséges, akkor saját költségén újra gyártja és kicseréli. Az újra gyártás kerülő mennyiség megegyezik a Szállítónak visszaküldött hibásan gyártott mennyiséggel.
Alapanyag nem megfelelő tulajdonsága (pl. címke tapadási, vízállósági, kopásállósági problémák) abban az esetben kifogásolhatók, ha Megrendelő az alapanyag előzetes vizsgálatát elvégezte a Szállító által biztosított mintával és a késztermék tárolási körülményei megfelelőek voltak.
Amennyiben Megrendelő az ajánlatkéréskor nem jelezte az általánostól eltérő követelményeit (pl. fagyasztó vagy visszaszedhető ragasztó, nedves környezet) a termékkel szemben és / vagy előzetes alapanyag vizsgálat nem történt, akkor az alapanyag megfelelősége nem kifogásolható. Alapanyag minőséggel kapcsolatos kifogást Megrendelő az áruátvételt követően 30 napon belül írásban tehet szállítónak.
Szállító által gyártott nyomdai termékek gépi felhasználásához Megrendelő által alkalmazott gépek beállításai, kezelési, működési problémáiból fakadó károk Megrendelő érdekkörébe tartoznak, ezért Szállító ezekért nem felelős.
Amennyiben Szállító a termék gyártása során eltért a Megrendelő által jóváhagyott vagy az árajánlatban leírt alapanyagtól és ez problémát okoz a rendeltetésszerű felhasználásban, úgy Szállító köteles a teljes megrendelt mennyiséget újra gyártani és kicserélni.
Megrendelő a termék színhelyességét és/vagy grafikai minőségével kapcsolatos reklamációt az áruátvételt követő 5 munkanapon belül írásban tehet Szállító felé.
Szállító felhívja a figyelmet, hogy főként a prémium, kreatív alapanyagú címkék esetében fokozottan kell ügyelni a már felcímkézett palackok / üvegek szállításánál a palackok összeverődésére.
Amennyiben speciális felületnemesítésre van igénye Megrendelőnek, ezt minden esetben előre köteles jeleznie. A szállítás közbeni palackok / üvegek egymáshoz dörzsölődéséből, összekoccanásából adódó felület címke sérülések miatti reklamációt nem áll módunkban elfogadni, ez Megrendelő érdekkörében felmerülő kockázat.
Sleeve (zsugorfólia) termékeknél a tömlő méret tekintetében a gyártástechnológiából adódóan +/-0,5 mm-es eltérés lehetséges, a méretek megadásánál erre Megrendelő kiemelt figyelmet fordítson! A sleeve cimkék gyártása előtt Szállító zsugorítási próba elvégzését javasolja, lehetőleg ugyanazon tunnelben, ahol a kész címke felrakása is történik. A zsugorítási próbához szükséges négyzetrács klisé költsége Megrendelőt terheli. Zsugorítási próba elmaradása esetén, a gyártás felelőssége a Megrendelőt terheli.
7. Teljesítés
Szállító a gyártást a kiküldött grafikai nézőkép jóváhagyása után tudja elkezdeni. Amennyiben Megrendelő nem adja le időben a grafikai anyagot (illetve nem megfelelő állomány leadása esetén) Szállító fenntartja a jogot a határidő módosítására. Szállító köteles a megrendelt termék átadását vagy leszállítását a visszaigazolt (vállalt) határidőre teljesíteni. Megrendelő köteles az általa megrendelt és részére legyártott terméket átvenni.
Az elkészült termékek mennyisége – amennyiben tekercses technológiával gyártott – eltérhet a megrendelt mennyiségtől. Eltérő megállapodás hiányában Szállító jogosult 5-10% többletmennyiségi eltéréssel teljesíteni.
Eltérő megállapodás hiányában a kész áru étadásának helye: a Szállító telephelye. (6200 Kiskőrös, Izsáki út 10/B, munkanapokon 8:00 – 15:00 között.)
Áruátvételkor Megrendelő vagy megbízottja ellenőrzi az áru mennyiségét és sértetlen csomagolását, majd ezt a Szállító által kiállított szállítólevélen vagy számlán aláírásával elismeri.
A Szállító a Megrendelő kérésére különdíj ellenében, a megadott címre kiszállítja a készterméket. Kézi pakolás esetén különdíjat számítunk fel (pl emeletre pakolás).
A szállítás során használt EUR raklap(ok) átadásakor Szállító csere EUR raklap(ok)ra tart igényt. Csereraklap hiányában a raklap mindenkor aktuális piaci raklap- árakon kerül leszámlázásra.
Előre nem látható, elháríthatatlan külső okok (vis major) miatt bekövetkező gyártási határidő módosításának jogát Szállító fenntartja, egyúttal törekszik Megrendelő ebből fakadó esetleges hátrányainak csökkentésére.
Vis major események körébe tartozónak tekinthetők továbbá a Szállító teljesítését késleltető vagy meghiúsító elháríthatatlan műszaki okok (pl. áramszünet, géptörés) bekövetkezése is. Szállító alapanyag és/vagy eszköz ellátásban közreműködő harmadik fél teljesítési késedelme szintén elháríthatatlan külső okként kezelendő. Ebben az esetben a módosított határidőről Szállító értesítést küld Megrendelőnek.
8. Fizetési feltételek
Szállító az elkészített nyomdai termékek vagy nyomdai szolgáltatás teljesítése után számlát állít ki Megrendelő felé. Megrendelő köteles a Szállító által kiállított számla ellenértékét a számlán szereplő fizetési határidőre kiegyenlíteni. Eltérő megállapodás hiányában a teljesítési határidő 15 nap.
Új ügyfél/első megrendelés esetén a fizetés Szállító által kiállított Bekérő levél alapján, 100% előre utalással lehetséges. Amennyiben a megrendelt termék végösszege 1 millió Ft nettó összeget meghaladja, úgy 50% előre utalással való fizetés lehetséges. Erre vonatkozó igényét az árajánlatadás során, de legkésőbb a megrendelés visszaigazolásánál köteles közölni. Szállító kizárólag az előleg beérkezése után kezdi meg a gyártást/teljesítést.
Késedelmes fizetés esetén Szállító késedelmi kamat felszámítására jogosult, melynek mértéke a Ptk. 6:155. §-a alapján kerül meghatározásra. Szállító fenntartja a jogát arra, hogy a Megrendelő 15 napon túli nem fizetési esetén a hátralékos összeg beszedésének érdekében belátása szerint törvényes módon intézkedjen, beleértve harmadik fél bevonását és / vagy jogi eljárás megindítását. Amennyiben Megrendelő fizetési késedelme a 30 napot meghaladja, úgy Szállító jogosult a szerződéstől azonnali hatállyal elállni a további teljesítést megszüntetni, vagy abba hagyni. Ebből eredő esetleges károk Megrendelőt terhelik.
Amennyiben Megrendelő a díj megfizetésével késedelembe esik, úgy a behajtási költésátalányról szóló 2016. évi IX. törvény 3. §-a alapján köteles Vállalkozó részére a követelése behajtásával kapcsolatos költségei fedezésére, negyven eurónak a Magyar Nemzeti Bank késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama szerint megfelelő forintösszeget megfizetni. (továbbiakban: behajtási költségátalány).
Gyakori fizetési késedelem esetén Szállító jogosult elbírálni a Megrendelőnek a további megrendeléseinek elfogadását vagy elutasítását, ajánlat tétel visszautasítását.
Szolgáltató a jogszabályi előírásoknak megfelelően kiállított és kezelt e-számlát is befogad az alábbi mail címre: penzugy@druk-ker.hu.
III. Adatvédelem
Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződés időtartama alatt, valamint azt követően is, kölcsönösen betartja a hatályos magyar és európai uniós adatvédelmi szabályokat, ideértve különösen, de nem kizárólagosan az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”), valamint a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. számú rendelet („GDPR”) rendelkezéseit.
Szolgáltató a személyes adatokat csak és kizárólag az egyedi szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben kezel a másik fél munkavállalóiról, közreműködőiről, illetve teljesítési segédjeiről. Ezeket az adatokat bizalmasan kezeli és csak azon munkavállalóik, közreműködőik, illetve teljesítési segédjeik részére biztosítanak ezekhez hozzáférést, akik részére ez indokolt és szükséges. A jogszabályokban írt kivételektől eltekintve harmadik felek részére ezeket az adatokat nem adja át, azokat nem hozza nyilvánosságra és nem teszi hozzáférhetővé.
Vállalja, hogy megtesz minden olyan szükséges lépést, ideértve a megfelelő hozzájáruló nyilatkozatok beszerzését is, amely a személyes adatok jogszerű kezelése érdekében szükséges lehet. Szolgáltató GDPR szabályzattal és Nyilatkozattal rendelkezik, mely a www.drukker.hu webfelületen megtalálható.
IV. Vis maior
Nem minősül szerződésszegésnek, ha egyik szerződő félnek sem felróható okból (ellehetetlenülés, vis maior) a bármely Fél nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, járvány…stb.), amelyek nem függenek a Felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében, ide értve azt az esetet is, ha ezekre visszavezethető okból a gyártóktól, viszonteladóktól a megrendelt termékeket Szállító nem, vagy csak késedelmesen tudja beszerezni.
A szerződéses határidők a vis maior időtartamával meghosszabbodnak. Amennyiben a vis maior időtartama a 30 napot meghaladja, a Felek kötelesek egyeztetést lefolytatni a szerződés esetleges módosításáról. Amennyiben az egyeztetés 10 napon belül nem vezet eredményre, a szerződést bármelyik Fél azonnali hatállyal felmondhatja még abban az esetben is, ha az irányadó jog vagy a szerződés alapján felmondásra egyébként nem jogosult, továbbá a Felek a lehetetlenülés szabályai szerint haladéktalanul lefolytatják a szerződés megszűnéséhez kapcsolódó elszámolást. Ebben az esetben egyik fél sem jogosult semmilyen jogcímen, semmilyen igényt érvényesíteni szerződő partnerével szemben (kártérítés, kártalanítás, elmaradt haszon….stb.), ide nem értve az eredeti állapot helyreállításával kapcsolatos tényleges elszámolást, továbbá a már elkészült termékek átvételét és az arányos vállalkozói díj megfizetését.
A fenyegető vis maiorról és a vis maior bekövetkezéséről, várható időtartamáról a szerződő Felek egymást haladéktalanul, írásban tájékoztatni kötelesek. A fenyegető vagy bekövetkező vis maiorról történő késedelmes tájékoztatásból származó kárért a késedelmes tájékoztatásért felelős Fél felel.
V. Vegyes rendelkezések
Szállító által átadott termékek tulajdonjogát Megrendelő csak azok ellenértékének maradéktalan kiegyenlítését követően szerzi meg. Fizetési határidő lejártát követően az ellenérték megfizetéséig Szállító jogosult az átadott termékek felett szabadon rendelkezni, azokat belátása szerint birtokba venni még akkor is, ha Megrendelő azokat harmadik fél részére már továbbadta.
Szolgáltató az általa legyártott termékek feletti tulajdonjogát a Ptk. 6:216. §-a alapján – figyelemmel a 6:247. § (5) bekezdésére is – a vállalkozói díj teljes összegének megfizetéséig fenntartja, azaz a Szolgáltató által legyártott termékek tulajdonjoga csak a vállalkozási díj teljes összegének megfizetését követően száll át Megrendelőre.
A vállalkozót a vállalkozói díj és a költségek biztosítására zálogjog illeti meg a megrendelőnek azokon a vagyontárgyain, amelyek a vállalkozási szerződés következtében birtokába kerültek.
Szállító fenntartja a jogát arra, hogy a megrendelések teljesítéséhez kapcsolódó gyártási munkafolyamatokat belátása szerint (vagy vis major esemény bekövetkezte miatt) részben vagy egészben harmadik közreműködő fél részére kihelyezze.
Szállító nevében eljáró ügyfélkapcsolati munkatársak bármely kérdésben jogosultak az ÁSZF rendelkezései szerint önállóan dönteni / eljárni a Megrendelővel folytatott kapcsolattartás során.
Jelen ÁSZF által nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk. rendelkezései irányadóak.
Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a vállalkozói díj teljes megfizetésével egyidejűleg a Vállalkozó által végzett grafikai, tervezési munkák teljes szerzői-vagyoni joga eltérő megállapodás hiányában a Megrendelő tulajdonába kerül területi- és időbeli korlátozás nélkül, ekként Megrendelőt megilleti különösen, de nem kizárólagosan az átalakítás, forgalmazás joga.
Vállalkozó a megadott tartalmakat, grafikákat nem köteles szerzői jogi szempontból vizsgálni, minden ezzel kapcsolatos jogsértés és kárigényért Megrendelő köteles helyt állni. Amennyiben köztudomású, vagy megtévesztésre hasonló szolgáltatást kér Megrendelő, úgy Vállalkozó jogosult a szerzői jogi felhasználás jogszerűségének igazolását bekérni, ennek hiányában, ha nyilvánvaló, vagy valószínűsíthető a jogsértés a teljesítést megtagadni. A megrendeléshez szükséges és átadott tartalmak Jogi és Szerzői jogi rendelkezések betartása kizárólag Megrendelő joga és kötelezettsége.
Felek megállapodnak, hogy a jelen szerződés teljesítése során tudomásukra jutott, a másik félre, üzleti kapcsolataira, üzleti partnereire, pénzügyi helyzetére vonatkozó valamennyi tény, adat és információ üzleti titkot képez, melynek megtartására Felek a szerződés megszűnését követően is, korlátlan ideig kötelesek.
Az ÁSZF feltételeket Szolgáltató egyoldalúan módosíthatja a jövőre nézve. A módosításokat a közzétételt követő naptól megkötött, létrejött egyedi szerződések esetében kell használni.
Az egyedi szerződések kizárólag írásban, közös megegyezéssel módosíthatóak. Ráutaló magatartással történő szerződésmódosítás lehetőséget szerződő felek kizárják.
Jelen ÁSZF érvényesen kihirdetettnek minősül amennyiben megjelent Szállító weboldalán (www.druk-ker.hu). Megrendelőnek kiküldött árajánlatban is szerepel az ÁSZF hozzáférése (link).
Jelen ÁSZF a kihirdetését követően lép hatályba, rendelkezései visszavonásig vagy módosításig érvényesek. Felek az ÁSZF esetleges módosítása esetén az ajánlat elfogadásakor hatályos ÁSZF szerint kötelesek eljárni.
Budapest, 2025. 09. 01.
Markó Péter
ügyvez. ig.
Druk-ker Kft.